חוסר תחושה לאחר טיפול שורש

חוסר תחושה לאחר טיפול שורש

סובלים מכאבי שיניים אחרי טיפול שורש? מחפשים מידע בנושא שיעזור לכם? לשם כך אנו כאן!

טיפול שורש הוא טיפול נפוץ ברפואת שיניים הנדרש במצבים שונים בהם התרחש נזק בתעלה המכילה את העצבים וכלי הדם המזינים את השן.
חוסר תחושה לאחר טיפול שורש יכול להתפתח בעקבות נזק ישיר או עקיף לעצבים שמסלולם עובר בעצמות הלסת, במסגרת הטיפול או בעקבות התפתחות דלקת באזור.
טיפול שורש מבוצע כיום על ידי רופאי שיניים מומחים לטיפולי שורש (אנדודונטים) ורופאי שיניים כלליים.

הצורך בטיפול שורש נוצר בעקבות נזק למוך השן הנמצא בתעלת השורש ויכול להיגרם כתוצאה ממספר מצבים:

  • התפתחות של עששת עמוקה בשן וזיהום תעלת השורש
  • חבלה בעקבות נפילה או מכה
  • נזק לשן המתרחש במהלך טיפול על ידי רופא שיניים
  • במקרים מסוימים – באופן ספונטני ללא הסבר ידוע

הנזק למוך השן יכול להתבטא בדלקת או נמק של המוך ובנזק לעצם הסובבת את שורש השן. לכן, טיפול השורש כולל הסרה מוחלטת של מוך השן מתוך התעלה ואיטומה באמצעות חומרי איטום ייעודיים.
אחוזי ההצלחה של טיפול שורש הם גבוהים יחסית ולרוב הוא מסתיים ללא סיבוכים, אך לעתים עלול להיווצר מצב של חוסר תחושה לאחר טיפול שורש או כאב בשן לאחר טיפול שורש.

מצב של חוסר תחושה לאחר טיפול שורש יכול להתפתח כתוצאה ממספר גורמים:

  • פגיעה ישירה בעצב בעת ביצוע פעולה פולשנית כגון פעולת החדרת מחט מזרק ההרדמה או שימוש לא נכון במכשירים המשמשים את הרופא בעת הטיפול.
  • פגיעה עקיפה לפני, במהלך או לאחר הטיפול עקב תגובה דלקתית, דימום או יצירת לחץ תוך רקמתי גדול. במצבים אלה טיפול שורש טוב יכול לסייע בהשבת התחושה התקינה לעצב
  • רעילות של חומרים המשמשים במהלך הטיפול, כגון חומרי הרדמה מסוימים וכו'.

חוסר תחושה לאחר טיפול שורש יכול להיות מצב הפיך החולף תוך שעות, ימים או שבועות, או מצב קבוע הנגרם עקב נזק שאינו ניתן לריפוי ספונטני על ידי הגוף. חוסר התחושה יכול לבוא לידי ביטוי בעור הפנים או בלשון ולהיות חלקי (שינוי תחושה או טעם) או מלא.

במצבים מסוימים של חוסר תחושה לאחר טיפול שורש יש לשקול התערבות כירורגית.

כאב בשן לאחר טיפול שורש ומניעת הסיבוך

על מנת להימנע מחוסר תחושה לאחר טיפול שורש, או כאבי שיניים אחרי טיפול שורש, על הרופא המטפל להיערך לטיפול כנדרש תוך קיום כל הבדיקות הנדרשות ולבצע את הטיפול על פי פרוטוקולים ידועים ושימוש בחומרים המקובלים והמאושרים תוך התחשבות במצב המטופל והשן בה מבוצע הטיפול.
על רופא השיניים להימנע מכניסה לטיפול שרמת מורכבותו אינה מתאימה לניסיון הטיפולי שלו, ולהפנות את הטיפול למומחה במידת הצורך.

072-3994806

לקבלת הערכה משפטית-רפואית של סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא כל התחייבות חייג עכשיו: 072-3994806 או השאר פרטים ונחזור אלייך תוך 24 שעות