רשלנות פה ולסת

רשלנות פה ולסת

רשלנות פה ולסת עלולה לגרום כאבי פנים, כאבים במפרקי הלעיסה, שחיקת שיניים וברוקסיזם, מה שעשוי לזכות את המטופל בפיצוי בן עשרות ולעיתים מאות אלפי שקלים.

רשלנות פה ולסת בכתרים וגשרים לקויים

תפקידם של הכתרים הוא בהגנה על שיניים קיימות שאבדו חומר שן רב, וכן החלפת שיניים שנעקרו.
מדובר בעצם דמוי שן, אשר "מתלבש" על שן טבעית, חובק אותה ומגן עליה.
על מנת ליצור מקום לכתר, על הרופא לשייף את השן הטבעית, ולהוריד ממנה מספר מילימטרים. בכך בעצם מאבדת השן את המגע עם השן הנגדית (זו הנמצאת מולה, בלסת הנגדית) מגע אשר על הרופא לשחזר בדייקנות באמצעות הכתר המלאכותי.
גם כאשר מדובר בכתר המורכב על שתל, או בכתר המשחזר שן חסרה, גם אז מוטל על הרופא לשחזר באופן נכון את המגע- ה"סגר" של הכתר עם השן הנגדית.

רשלנות בטיפולי פה ולסת עלולה להביא למצב של כתר לקוי בו הכתר אינו משחזר מגע נכון עם השן הנגדית.
הכתר הלקוי עשוי לבוא במגע עם השן הנגדית תוך הפרעה לסגירת יתר השיניים, ויצירת מצב בו כל כוח הלעיסה מועבר לשן אחת במקום פיזור על מספר גדול של שיניים.
מאחר ושן בודדת (או שתל) אינם מסוגלים לשאת כוחות לעיסה בהם אמורות לשאת מספר גדול של שיניים הדבר עשוי לגרום לספיגת עצם, נסיגת חניכיים ולאובדן מהיר של השן או השתל.

רשלנות פה ולסת

כמו כן מערכת הלעיסה מנסה להסתגל לבעיה באמצעות הסטת תנועות הלסת התחתונה באופן שיעקפו את המכשול אך פעמים רבות הבעיה רק מחריפה – אם בכך שנפגעות שיניים אחרות, או באימוץ א-סימטרי של שרירי הלעיסה ושל מפרקי הלסת.

רשלנות פה ולסת מחריפה כאשר מדובר בטיפול נרחב ובמספר גדול של כתרים או כאשר מדובר בשיקום פה מלא.
מאחר והסגר בין השיניים התחתונות לעליונות מכתיב למעשה גם את היחס בין הלסת התחתונה ללסת העליונה יש לכך למעשה השפעה על מערכת הלעיסה בכללותה, לאחר זמן עשויים להופיע כאבים טורדניים באזור הפנים, המפרקים והשיניים, כאבים שעשויים להקרין גם לרקות, למצח, לצוואר ואף לגב.
לעיתים גם קיימת הגבלה בטווח פתיחת הפה כאשר פתיחה מקסימלית תקינה הינה 40-50 מ"מ.
להפרעות תפקודיות אלה מתווסף לעיתים גם מרכיב נפשי המתבטא בתופעות של דיכאון ו /או הפרעות נפשיות אחרות בדומה לקורה במצבי כאב ומחלה ממושכים.

חשוב לאמר שלא בכל מקרה של כאבים באזור הפנים ושרירי הלעיסה מדובר בהפרעה הקשורה לטיפול שיניים. הפרעות מסוג זה יכולות לנבוע ממגוון גורמים:

  • חבלה – כגון נפילה על הפנים, אגרוף, תאונה מסוג צליפת שוט.
  • הרגלים המעמיסים על מערכת הלעיסה , כגון כסיסת ציפורניים, לעיסת מסטיק אינטנסיבית, הידוק ושחיקת שיניים, נגינה בכלי נשיפה וכו'.
  • גורמים נפשיים כגון מתח וחרדה.
  • מחלות אחרות כגון פרקינסון, מחלות מפרקים וכו'.

יחד עם זאת בכל מקרה שמדובר בטיפול שיניים מקיף אשר גרם לתופעות שפורטו – מדובר בנזק גדול  המהווה רשלנות רפואית בטיפול פה ולסת ומחייב פיצוי משמעותי שכן יהיה צורך לרוב בביצוע חוזר של הטיפול וכן בפיצוי על כאב וסבל הכרוכים הן בהפרעות הכואבות והן בביצוע טיפול דנטאלי חוזר.

נפגעתם מרשלנות בטיפולי פה ולסת? מומלץ לפנות אל עורך דין לתביעת רופא שיניים לייעוץ וסיוע משפטי!

072-3994806

לקבלת הערכה משפטית-רפואית של סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא כל התחייבות חייג עכשיו: 072-3994806 או השאר פרטים ונחזור אלייך תוך 24 שעות