רשלנות רפואית בשיניים – מגיע לי פיצוי?

רשלנות רפואית בשיניים – מגיע לי פיצוי?

מהי רשלנות רפואית בשיניים?

טיפול שיניים כרוך, בדרך כלל, בתהליך ממושך ומורכב הטומן בחובו בדיקות פולשניות ושימוש במכשורים ובחומרים, המצריכים ידע מקצועי, ניסיון ודיוק מרבי.
מעבר לפוטנציאל הכאב ולסיכויי ההצלחה, עלולים להיגרם נזקים כתוצאה מרשלנות רפואית בטיפולי שיניים.

איך תזהה רשלנות רפואית בשיניים?

תביעות בגין רשלנות בטיפולי שיניים הן השכיחות ביותר בתחום של רשלנות רפואית.
הן מתייחסות, למעשה, לטיפול שיניים לקוי שגרם נזק למטופל (זמני ו/או בלתי הפיך).

טיפול לקוי עלול להיגרם ממספר רב של גורמים:

  • היעדר הקפדה על ביצוע בדיקות קליניות ובדיקות רנטגן נחוצות.
  • אי עריכת תכנית טיפולים מתאימה למטופל (תכנית טיפול ראויה תכלול הצגת האלטרנטיבות השונות לטיפול, על
  • יתרונותיהן וחסרונותיהן ובחירה משותפת ומודעת של שיטת הטיפול הנכונה והראויה)
  • אי הסכמת המטופל (באופן מודע) לתכנית הטיפול, לתופעות הלוואי, לסיכונים ולסיכויי ההצלחה.
  • ביצוע לקוי של הטיפול.
  • הימנעות מקבלת ייעוץ ממומחים.

התביעות בגין רשלנות רפואית בשיניים מתפרסות על מספר תחומים:

  • רשלנות רפואית פה ולסת – רשלנות רפואית בתחום הפה והלסת נחשבת לשכיחה, כיוון שהיא דורשת הליך טיפולי מורכב, מקצועי ומדויק, ללא פשרות, בכל שלבי התהליך – תכנון, ביצוע, שיקום וכו'. היעדר מיומנות וידע מקצועי בתחום, עלולה להביא לנזקים בטיפולי שורש, טיפולי שתלים, ניתוחים אסתטיים ועוד.
  • פגיעה עצבית – גם פגיעה עצבית בגין טיפול רשלני נחשבת לשכיחה ביותר.
    היא עלולה להיגרם כתוצאה מניתוח באזור בו יש עצבים חשופים ובמקרים נדירים גם מהרדמה מקומית לפני טיפול (במקרה כזה, אם הרופא לא מיידע את המטופל לגבי הסיכון, הוא חשוף לתביעה בגין רשלנות בטיפולי שיניים).
  • נזק לשיניים – כאשר טיפול שיניים נכשל או גרם לנזק גדול יותר, חשוב לבחון באם מדובר ברשלנות רפואית.כאמור, היעדר מומחיות ומיומנות בתחום הטיפול, היא זו שגורמת, בדרך כלל, לרשלנות רפואית ולנזקים בשיניים, בעצם הלסת או בעצב.

איך תדע אם הנך זכאי לפיצוי?

  • כדי לתבוע בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, צריך להוכיח הפרת חובת זהירות רופא ולהראות כי נגרם נזק כתוצאה מכך (יש להראות קשר סיבתי בין הפרת הזהירות להיווצרות הנזק).
  • רשלנות בטיפולי שיניים עלולה להתבצע גם על ידי הפרת זכויות המטופל. דהיינו, אי קבלת הסכמה (מודעת) לתכנית הטיפול. חשוב לציין כי ההסכמה המתאפשרת רק לאחר הצגת כל האלטרנטיבות הקיימות (היתרונות, החסרונות, הסיכונים והסיכויים של כל אחת מהן) טרם תחילת הטיפול. במקרים של הפרת זכויות המטופל, לא נדרשת הוכחת קשר סיבתי בין הפרת זהירות הרופא להיווצרות הנזק.

איך תממש זכאות לתביעה בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

רוב רופאי השיניים (הן הרופאים בקליניקות הפרטיות והן הרופאים מטעם קופות החולים) מבוטחים ב"ביטוח אחריות מקצועית" ולכן, כשמגישים נגדם תביעה בגין רשלנות רפואית, חברת הביטוח נושאת את נטל הפיצוי.
כיוון שנדרשת חוות דעת מקצועית לבחינת טיפול שיניים לקוי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי, המתמחה בתחום של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים.

״מספר התביעות כנגד רופאי שיניים נמצא בעליה מתמדת״ » ד"ר אלון קורן-מידן [יוטיוב]

072-3994806

לקבלת הערכה משפטית-רפואית של סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא כל התחייבות חייג עכשיו: 072-3994806 או השאר פרטים ונחזור אלייך תוך 24 שעות