נזק עצבי בטיפולי שיניים

נזק עצבי בטיפולי שיניים

מהו בעצם נזק עצבי? ומה עושים עם נזק עצבי לאחר טיפולי שיניים?

חלל הפה ואזור הפנים הם אזורים עשירים מאוד בעצבי תחושה, מה שמסביר את הרגישות הרבה של האזורים הללו למגע ולכאב. למרבה הצער טיפולי שיניים, ובמיוחד טיפולים פולשניים כגון טיפולים כירורגיים וטיפולי שורש, כרוכים בסיכונים לא מעטים, לרבות סיכון של פגיעה עצבית בשן חולפת או קבועה.

נזק עצבי יכול להיגרם במהלך טיפול דנטאלי במספר אופנים:

פגיעה ישירה בעצב בזמן הפעולה, כגון בהחדרת שתל או פגיעת מחט של מזרק הרדמה.
פגיעה עקיפה במהלך טיפול עקב תגובה דלקתית, לחץ תוך רקמתי גדול וכו'.
רעילות של חומרים המשמשים במהלך הטיפול, כגון חומרי הרדמה מסויימים וכו'.
הנזק העצבי יכול גם להתבטא במספר צורות, כגון אובדן תחושה (חלקי או מלא), או להיפך- רגישות יתר ואף כאב מתמיד. חשוב מאוד לעדכן את הרופא בהקדם האפשרי בשינויי תחושה הנותרים לאחר הטיפול וגם בחלוף השפעת ההרדמה המקומית (בדרך כלל לאחר 2-6 שעות) שכן ניתן בשלביה הראשונים של הפגיעה לנסות ולהקטין את הנזק על ידי טיפול תרופתי.

לרוב, כאשר יש פגיעה עצבית בשן, נעשה שימוש בתרופות נוגדות דלקת, אשר מקטינות את הבצקת ומקטינות הפרשת חומרים שונים המגבירים את הנזק. יעילות התרופות בהקטנת הנזק העצבי קשורה בין היתר בשלב בו הן ניתנות ועל כן יש לפנות לרופא בשלב מוקדם.

במידה וקיים נזק עצבי לאחר טיפולי שיניים כמו חוסר תחושה מוחלט הנמשך 3 חודשים, או חוסר תחושה חלקי ללא שיפור במהלך 4 חודשים ניתן לשקול טיפול כירורגי. הטיפול הכירורגי יכלול שחרורו של העצב מרקמה צלקתית או חיבורו מחדש (במידה ומדובר בנתק). יש לאמר שבמרבית המקרים, כאשר מדובר בנזק עצבי חלקי חוסר התחושה יחלוף תוך מספר חודשים.

כתבה: ״רופא שיניים יפצה ב-80,000 שקלים מטופל לו גרם נזק עיצבי בפניו במהלך זריקת הרדמה מקומית״

 

072-3994806

לקבלת הערכה משפטית-רפואית של סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא כל התחייבות חייג עכשיו: 072-3994806 או השאר פרטים ונחזור אלייך תוך 24 שעות