תביעת רשלנות רפואית בשיניים

תביעת רשלנות רפואית בשיניים

מחפשים מידע על תביעה נגד רופא שיניים? מהן הדרכים לפעול כנגד הרופא הרשלן? האם כדאי להגיש תביעת רשלנות רפואית בשיניים לבית המשפט, או שעדיף להסתפק בתלונה בהסתדרות לרופאי שיניים ובמשרד הבריאות? האם נצטרך עורך דין לתביעת רופא שיניים? המדריך המפורט לפניכם:

רפואת השיניים בישראל

טיפולי השיניים במדינת ישראל אינם מכוסים, בדרך כלל מכוח חוק בריאות ממלכתי, והטיפולים מתבצעים, בתשלום, על ידי רופאי שיניים פרטיים או על ידי רשת המרפאות של קופות החולים.
גם ההנחות אשר הקופות נותנות למבוטחיהן בטיפולי שיניים ניתנות במימון הביטוחים המשלימים, ועל כן גם טיפולי השיניים במרפאות הציבוריות נעשים למעשה במימון פרטי.

ביטוח אחריות

הן רופאי השיניים של קופות החולים והן הרופאים הפרטיים מבוטחים כנגד רשלנות בטיפולי שיניים בביטוח הקרוי "ביטוח אחריות", אשר מטפל בתביעות המוגשות כנגד הרופאים במקרים של טיפולי שיניים רשלניים ומפצה, במקרה והתביעה נגד מרפאת שיניים נמצאה מוצדקת את המטופל על נזקיו.

מאחר וכיום לא מוטלת על הרופא חובה על פי חוק לבטח עצמו בביטוח אחריות, מטופל אשר נפגע מרשלנות בטיפולי שיניים עלול למצוא עצמו במצב תביעת רשלנות בשיניים אשר יגיש אינה מכוסה על ידי חברת ביטוח, ויתכן כי בסופו של דבר לא יפוצה.

תביעה נגד מרפאת שיניים

נזק כתוצאה מרשלנות בטיפולי שיניים

רשלנות בטיפולי שיניים אינה דבר של מה בכך שכן הנזק אשר עלול להיגרם בטיפול רפואי רשלני עלול להיות חמור, עד כדי סכנה לחייו של המטופל.
טיפולי שיניים הינם היום, במקרים רבים טיפולים מורכבים, וגם במקרה של טיפול חוזר, עלות תיקון הנזקים עשוי להגיע למאות אלפי שקלים.
גם בתי המשפט פוסקים במקרי תביעת רופא שיניים כיום סכומים גדולים יחסית בגין כאב וסבל כתוצאה מרשלנות בטיפולי שיניים.

הליכים כנגד הרופא ברשלנות רפואית בטיפולי שיניים

בפני המטופל אשר נפגע כתוצאה מרשלנות בטיפולי שיניים עומדות מספר דרכים לפעול כנגד הרופא הרשלן:
• הגשת תביעה נגד רופא שיניים (תביעת נזיקין נגד רופא שיניים) לבית המשפט
• הגשת תלונה למשרד הבריאות
• הגשת תלונה להסתדרות לרפואת שיניים

תביעה נגד מרפאת שיניים: מה עושים עם תביעת רשלנות רפואית בשיניים?

יש לזכור כי מטרתה של תביעת נזיקין הינה לפצות את התובע על נזקיו ולהחזירו ככל שניתן למצב בו היה אילולא הרשלנות. אין מטרתו של ההליך ״להעניש״, את הרופא.

בניגוד לכך- תלונות למשרד הבריאות ו/או להסתדרות לרפואת שיניים מטרתן להניע הליכים משמעתיים שבסופם, אם יימצא כי אכן הייתה רשלנות בטיפולי שיניים שביצע הרופא- יינקטו נגדו גם צעדי ענישה, עד כדי שלילת רישיונו.

072-3994806

לקבלת הערכה משפטית-רפואית של סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא כל התחייבות חייג עכשיו: 072-3994806 או השאר פרטים ונחזור אלייך תוך 24 שעות