רשלנות רפואית ברפואת שיניים

רשלנות רפואית ברפואת שיניים

רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

אם שיני הפה שלכם נרקבו לחלוטין, נשברו או נשרו, אתם מבינים שאין מנוס אלא להכניס לתמונה את ה"כלים הכבדים": חרסינה לשיניים, כתרים וכמובן שגם שתלים. כאשר אנחנו ניגשים לרופא שיניים לביצוע פעולות מורכבות דוגמת אלה אנחנו מצפים לאי נוחות, אבל מנגד לתוצאות חיוביות ולשיפור דרסטי של מצב הפה והלסת.

הבעיה מתחילה כאשר הרופא מתנהל בצורה שאינה מקצועית, באופן זה או אחר, ומותיר אותנו עם נזק לא פשוט. האם ניתן במצבים של השתלת שיניים כושלת להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

על רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

בין השתלת שיניים מוצלחת לבין שתלים שנכשלו בגין רשלנות רפואית יש מספר נקודות השקה פוטנציאליות. העיקרון המרכזי החוזר ברוב המקרים הוא שהגורם המשתיל התנהל בצורה שאינה מקצועית, החורגת מ"מבחן הרופא הסביר", ולכן הסב נזק למטופל שלו – כלומר – טיפול שיניים רשלני. כדי שתהיה כאן עילה לרשלנות רפואית לרופא שיניים, צריך להוכיח את עצם ההתנהלות הרשלנית, את הנזק הנגרם כתוצאה מכך (כולל ההיבטים הכלכליים על טיפולים משלימים תרופות) וחשוב לא פחות – שיש כאן בין ההתנהלות הרשלנית לבין הנזק.

כך למשל טיפולי שיניים רשלניים הם במקרה והרופא פוגע באופן לא נחוץ באזורים שונים בפה, חושף את השתלים מוקדם מדי,טיפול שיניים רשלני מרכיב את השתלים בצורה שאינה נכונה או מבצע טיפולים עודפים ומיותרים, ייתכן שיהיה ניתן להגיש נגדו תביעה בגין רשלנות רפואית. בפועל זה לא פשוט כמו שזה נראה, גם מכיוון שקשה לפעמים בתנאי השתלת השיניים להתחקות על אופן ביצוע התהליך או הנזקים.

בחלק מהמקרים תביעות רשלנות נוגעות לאבחון של הבעיה, למשל זיהוי לא נכון של מצב הפה והלסת. תרחיש אחר הוא הפניה של אנשים שלא מתאימים להשתלת שיניים לעשות זאת, למשל אנשים הסובלים ממחלות או מדלקות חניכיים. על הרופא לבצע בירורים מקיפים לפני קבלת ההחלטה, לרבות בדיקה קלינית וצילום הפה, ולהרכיב תכנית טיפולית המותאמת לאדם היושב מולו.

טיפול שיניים רשלני עשוי להיות קשור גם להליך ה"טכני" הנעשה בין הרופא לבין המטופל שלו. הרופא צריך לבחון יחד עם המטופל את האלטרנטיבות הטיפוליות, להסביר לו מהם סיכויי ההצלחה ואילו סיכונים ותופעות לוואי קיימים. רופא שלא עושה זאת חוטא לתפקידו, כך שבמקרים מסוימים ניתן לתבוע אותו בגין רשלנות רפואית.

שאלת השאלות: האם להגיש תביעה?

אז איך לתבוע רופא שיניים? הגשה של תביעת רשלנות רפואית נראית כמו דבר מפתה, במצבים שונים, אבל ההצלחה בתביעה אינה מובנת מאליה. יש כאן לא מעט אלמנטים שצריך להוכיח ולפעמים גם סוללה של עורכי דין מולם יש להתמודד. כך לדוגמא רופא השיניים יכול לטעון – ובצדק גמור מבחינתו – כי שבירה של שתל עשויה חרסינה לשיניים היא "טבעית" ושהמטופל היה מודע לסיכון הזה.

המשמעות הישירה היא שמומלץ לפני שניגשים להגיש תביעה לברר אם יש בה "קייס", שכשקבלת ייעוץ מעורך דין הבקיא בתחום תוכל כמובן לסייע. גם בשלב הגשת התביעה ניתן ואף מומלץ לפנות לקבלת סיוע משפטי, ולו מכיוון שהוא מגדיל את סיכויי ההצלחה בה.

 

072-3994806

לקבלת הערכה משפטית-רפואית של סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא כל התחייבות חייג עכשיו: 072-3994806 או השאר פרטים ונחזור אלייך תוך 24 שעות